onsdag 2 februari 2011

OfeliaOfeliaOfelia...

Provade Lyktstolpstestet med Ofelia, Stå helt stilla ute och inte prata med henne eller titta på henne så att hon tycker man är tråkig och kanske gör sina behov... Funkade inte. stog ute i regnet i 20 minuter, tänkte testa att ta med mig ett tdningspapper hon kissat på och lägga det på gräset så hon kissar och bajsar på det. Man måste prova allt! Nu har hon lärt sig att man inte ska dra i kopplet iallafall och att hon Inte alltid kan få gå in när hon vill.
Jaja, ska snart gå ut med henne igen för att se o hon förstår att det är ute vi gör våra behov och inte inomhus.
Vet att hon är valp, Men tålamodet håller jag uppe ännu och tänker inte ge mig förens hon vet vad som gäller :D
Hoppas du förstår hur min sits är Anette så du inte tycker jag behandlar henne illa :D
Jag skäller iallafall inte på henne om hon gör ina behov inomhus, går oftast ut direkt såfort hon gjort något.

Jaja, nu ska jag ge min film 10-20 minuter till innan jag går ut igen .

Tudiloo