måndag 31 januari 2011

31:e januari

Hejsan alla! Det har tagit en bra stund sen jag sa jag skulle blogga men Nathalie va på besök och stannade här ända tills klockan va 04:30...Vi har snackat hela natten och har liksom inte tänkt på tiden :D Men så kan det gå, alltid kul med sällskap:D

Nå, lite mer om min helg och etc. Jag och johan hade bestämt oss för att skaffa en hund, och så blev det att vi gjorde det.. Ni som läser kommer säkert tro att vi är dumma i huvudet som kört 87(!) ni läste rätt Å-T-T-I-O-S-J-U Mil för att hämta en hund!
Lilla söta Ofelia är så himla underbar! Hon sov den mestadels hela vägen hem och deet tog oss ca. 10 h att köra, sen va det stopp här och där så det tog ju längre tid än så :D vi körde klockan 08:00 ungf 10 mer eller mindre... och va hemma klockan 21:30... Så Våran söndag har bestått av att köra bil, rasta hund, köra, rasta, äta. köra vidare..
MEn hon va jätteduktig! Hon kräkte två gånger i början på resan, men alla djur är ju åksjuka!

MEn ni kanske undrar vad det är för ras jag har köpt? Så jag slänger upp lite allmän fakta som jag kan och vet själv :D

Ras: Rottweiler
Fullständigt namn: King Jazz Ofelia
Född: 24 september -10
Karaktär: Busig och uppmärksam, Charmig och lite fjollig;D Hon bryr sig inte om katterna, katterna beteer sig som om Ofelia funnits hos oss i evigheter. (iaf den ena katten tycker så sen hon steg innanför dörren, den andra fräser bara lite)


Vet inte riktigt vad jag ska skriva om rasen utan jag kommer ju få lära mig varje dag om denna individ som jag har fastnat så hårt för. MEn jag kommer blogga mycket mera nu om hunden tror jag för hon lär nog förgylla min dag!

Nej nu är klockan 05:17, ska vara vaken tills klockan blir ljust så jag kan ge ofelia mat och sen ut och rasta henne, för jag vill ju inte somna nu och sen kanske missa alarmet :D


MEn ha det bra allihopa och så ska jag skriva varje dag!

Godnatt och tudiloo:3